I nya 200R fokuserar på vridmoment och kraft. Med en slagvolym på 3,4 liter är dessa V6-utombordsmotorer designade för att leverera exceptionell acceleration och snabb start, utan vikten av en V8. Med hjälp av en så kallad Transient Spark-teknologi justeras tändningstidpunkten elektroniskt vid behov, vilket ger extra vridmoment för snabbare start och acceleration. Vid full gas når 200R upp till 6400 RPM.

Lättviktig V6-prestanda

Den fyrkammarförsedda fyrtakts 3.4L V6-motorenheten med hög slagvolym genererar exceptionell kraft i mellanregistret för snabb acceleration och spännande hastigheter. Med 6400 rpm är 200R inställd för att leverera en höghastighetsdos av kraft i ett lätt och kompakt paket.

Digital Throttle & Shift

Digital Throttle & Shift-reglage (DTS) ger en mjuk och tyst växling och omedelbar gasrespons utan den minsta tvekan. Med inbyggda SmartCraft®-tekniker och ett intuitivt användargränssnitt ger DTS dig fullständig kontroll över dina äventyr.

Tri-Ram CMS MidSection

Mercury Racing tri-ram Conventional MidSection (CMS, upphängning) är stark och stabil och har solida nedre motorfästen och ett övre fäste med hög durometer för förbättrad stabilitet och hantering vid höga hastigheter, vilket är avgörande för säker kontroll och hantering i de snabbaste en- och tvåmotoriga applikationerna. Finns med 20-tums axellängd.

Växelhus

Två växelhusalternativ finns tillgängliga för 200R. Båda har en uppgraderad växelförare för att klara tuffa tag och extrem körning.

Torque Master-växelhuset är perfekt för tyngre båtar som kan köras i upp till 137 km/t. Den har en kraftig propelleraxel i rostfritt stål med 19 splines och är konstruerad för att köras delvis vid ytan för att driva tyngre fiskebåtar vid fisketävlingar med maximal hastighet och kontroll.

För båtar som kan köras i hastigheter över 137 km/t har Sport Master-växelhusets ytskärande design, låga vattenintag och en halvmåneformad framkant för att maximera effektivitet och hastighet. En välvd skädda motverkar propellervridmomentet på enmotoriga båtar för bättra prestanda och köregenskaper.

Mercury R200 L

Motoralternativ

  • Endast motor321.000 kr

Tillbehör

  • Cold Fusion (Vit)18.500 kr

Total kostnad:

Månadskostnad:

Teknisk information

  • Längd rigg:
  • Max RPM:6000
  • Cylindrar:4
  • Cylindervolym:3400,0
  • Startsystem:Elektroniskt
  • Bränslesystem:Insprutning
  • Motorreglage:Reglagebox
  • Trimsystem:Power trim & tilt
  • Växlar:F-N-R
  • Motortyp:V6 med 24 ventiler (DOHC)
  • Växelströmsgenerator amp/Watt:85 amp/1071 watt
  • Längd rigg:Lång (L) 20" (508 mm)
  • Vikt:213 kg (torrvikt)
  • Hästkrafter:200
  • Max RPM:5800-6400
  • Volym:3.4L
  • Oljekapacitet:6.6L
  • Startsystem:Elektrisk start med SmartStart Protection
  • Bränslesystem:Elektronisk insprutning (EFI)
  • Motorstyrningssystem:SmartCraft PCM 112
  • Trimsystem:Tri-Ram Power Trim & Tilt
  • Styrning:Hydraulisk (standard)
  • Växlar:F-N-R
  • Gas & Växelreglage:DTS (Digital Throttle & Shift)
  • Växelhus:Sport Master
  • Upphängning:CMS

Finansieringsförslag

  • Amorteringsplan: ( mån), annuitet
  • Ränta:
  • Total kostnad:
  • Handpenning (20%):
  • Kreditbelopp:
  • Månadskostnad:

Fler Mercury motorer

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår